Det er ikke mere end tre måneder siden, at kørselstjenesten Uber forlod Danmark i protest mod en ny taxilov, der blandt andet kræver taxameter og videoovervågning i bilerne.
Men nu melder selskabet sig klar til at forsøge sig på det danske marked igen, skriver DR P4 København.
- Vi er parate til at tilpasse os danske forhold, og vi håber, der kan blive en dialog om, hvordan sådan en model kunne se ud, siger Kristian Agerbo, der er talsperson for Uber i Danmark til DR P4 København.
Uber er siden selskabet kom til Danmark i 2014 blevet anklaget for ulovlig taxakørsel og politianmeldt, og i dag sidder fem Uber-chauffører på anklagebænken i Københavns Byret i en ny bølge af sager om piratkørsel.
- Vi lavede nogle begynderfejl i Danmark, det indrømmer vi gerne, men vi skabte noget, som folk var glade for, siger Kristian Agerbo og lover samtidig, at det nye Uber vil overholde dansk lovgivning.
Den model er man ved at finde nu, forklarer han, uden endnu at have nogen detaljer om, hvordan den vil komme til at se ud.
Men så længe det bliver en lovlig model, er det noget man ser frem til på hovedstadens hoteller og restauranter, som er blandt af Københavns største taxaforbrugere.
- Det er helt klart noget, vi vil hilse velkommen, siger direktør på Hotel Alexandra i København Jeppe Mühlhausen til DR P4 København.
Her oplever personalet dagligt at skulle vente op mod 40 minutter på at skaffe taxaer til hotellets gæster. Noget, som hotellet er langt fra alene om.
I en rundspørge, som brancheorganisationen Horesta har lavet blandt hoteller og restauranter i København, oplever 84 procent længere ventetid på taxaer nu end for et år siden, hvor Uber stadig havde biler kørende rundt i København.
- Jeg hilser alle virksomheder, der lever op til de danske regler, velkommen, og det lyder kun rigtig godt, hvis Uber er på vej tilbage, siger Horestas administrerende direktør, Katia Østergaard, til DR P4 København.
Hun mener, at den længere oplevede ventetid på taxaer skyldes, at der er for få taxaer på gaden i København og for meget vejarbejde til, at de taxaer, der er, kan komme omkring.