"Det er en dårlig plan."
Ganske kort kan det siges, når transportminister Hans Christian Schmidt vurderer S og SF's forslag til en betalingsring omkring København.
"Man skal ikke straffe folk for at tage på arbejde, og man skal da slet ikke ramme børnefamilierne, og det er det, man gør her. De får meget svært ved at få den kollektive trafik til at passe ind i deres rytme," siger Hans Christian Schmidt til Newspaq.
Han peger på børnefamiliernes behov for at bruge bil, når familiemedlemmerne skal spredes på f.eks. børneinstitution, skole og to forskellige arbejdspladser i hver sin retning.
"Det går jo ikke op det her. Man forstår simpelthen ikke, hvordan en børnefamilies hverdag fungerer," siger ministeren.
Derudover undrer han sig over, hvordan S og SF vil få plads til de mange flere pendlere, som forventes at rykke fra privatbilerne over i den kollektive trafik.
"Der er jo ingenting afsat til at købe tog og busser. Dvs. at man i morgenmyldretiden vil proppe endnu flere pendlere ind i de i forvejen overfyldte tog. Det kan jeg slet ikke forstå, hvad ideen skulle være i," siger Hans Christian Schmidt.
Hans egen erfaring er, at den kollektive trafik allerede i dag er så rigeligt tæt pakket.
"Jeg får i hvert fald flere breve om, at der er for dårlig plads og for dårlig service. Det afhjælper man da ikke ved at stoppe endnu flere mennesker ind," siger han.
Også de konservative er stærke modstandere af betalingsringen.
"Bilisterne betaler i forvejen rigeligt i skat, og det er dybt urimeligt at lægge en ekstra skat på folk, der ikke har råd til at bo i det indre København," siger kommunalordfører Rasmus Jarlov.
De konservative laver lørdag en aktion ved indfaldsvejene i København for at vise, hvor vejene kommer til at løbe.