Ideen var nok så smart for TDC.
Lok kunderne ind i butikken med en lav pris, som efterfølgende bliver sat op, når de har skrevet under på en bindende kontrakt.
Men den går ikke, lyder det nu fra Forbrugerombudsmanden.
Der var således tale om vildledende markedsføring, da TDC forrige år kørte en kampagne for produktet HomeTrio, og derfor må telegiganten nu betale en bøde på i alt 150.000 kroner.
Det skriver 24timer onsdag.
TDC havde i en periode fra den 30. august 2010 til den 10. oktober 2010 udbudt HomeTrio til en fordelagtig pris frem til årsskiftet.
TDC angav i annoncerne den pris, som forbrugere som minimum skulle betale for abonnementet i bindingsperioden.
Men den oplyste mindstepris var imidlertid lavere, end den mindstepris kunder, der reagerede på tilbuddet, skulle betale.
- Den reelle mindstepris blev højere og højere i perioden, men TDC blev alligevel ved med at skrive den lave mindstepris, udtaler Tina Morell Nielsen, der er chefkonsulent hos Forbrugerombudsmanden.
Samtidig havde TDC på en vildledende måde oplyst månedsprisen for abonnementet.
- Vi bruger mange ressourcer på at forsøge at skabe en god og konstruktiv dialog med vores kunder, og det er derfor meget vigtigt for mig at pointere, at der således ikke er tale om bevidst vildledende markedsføring.
- Vi forsøgte faktisk at gøre det rigtigt, men lavede en ærgerlig fejl, skriver Camilla Sebelius, der er kommunikationsrådgiver hos TDC.
/ritzau/