Der var ikke meget at smile af, da Fødevarestyrelsen var på besøg i DSB-kiosken på Glostrup Station i maj-måned.
Smurte boller blev opbevaret for varmt. Flere steder var der støv, krummer og madrester. Og der var snavs i opvaskemaskinen. Samtidig var der ingen dokumentation for egenkontrol siden marts.
Kiosken fik en sur smiley, og det er de ikke den eneste DSB-kiosk, der har fået. Det skriver Søndagsavisen.
I løbet af det seneste år har knap hver fjerde af de 76 7-eleven-kiosker fået en eller flere anmærkninger. Det viser en gennemgang af samtlige smileyrapporter fra kioskerne på landets DSB-stationer.
Ifølge Fødevarestyrelsen er det cirka 10 procentpoint over landsgennemsnittet.
Resultatet bliver mødt med ærgrelse hos DSB.
"Det er ikke godt nok. Jeg erkender, at det er for mange fejl, og det er noget, vi tager rigtig alvorligt," siger Christian Linnelyst, der er chef for salg og produktmarketing i DSB.
Kilde: Søndagsavisen.