Dette indhold er sponsoreret
Uanset om du driver en lille, privat forretning eller har større og omfattende handel er det vigtigt at følge med når det gælder e-handel. I vores digitale tidsalder handler flere og flere forbrugere på nettet og det stiller krav både til virksomheden i sig selv, men også til måden forretning og handel drives på online og til de platforme e-handel finder sted på. En dårlig og uprofessionel webshop kan i værste fald have konsekvenser for salg og omsætning. I denne artikel får du derfor et par gode råd til hvordan du kan styrke din forretning online.
Få en god e-handelsplatform
Som sagt kan det have konsekvenser for salg og for den overordnede forretning hvis der er rod i e-handelsplatformen. Det gælder både for små og store virksomheder. Derfor er det vigtigt at sikre dig, at du har en e-handelsplatform der kan tilpasses forskellige former for handel som B2B eller B2C og som kan føre til og tilpasse sig vækst i din virksomhed. Online platformen og webshoppen er noget af det første potentielle kunder bliver mødt med og det er derfor vigtigt at den fremstår professionelt, ligetil og kører uden problemer, så førstehåndsindtrykket er på plads. Her er magento et rigtigt godt valg, da deres e-handelsplatform er fleksibel og skalerbar, professionel, stærk og det, der kaldes open source der gør det simpelt og let at arbejde inde i webshoppen.
Gør handlen overskueligt
Hvis du vil styrke din forretning online er det også vigtigt at sørge for, at e-handlen er overskuelig og at kunden har alle de informationer de har brug for. Derfor gælder det om at have en simpel men effektiv webshop, der kan tilgås og navigeres af mange forskellige typer kunder og forbrugere, og hvor det er let at finde frem til de produkter eller services der er behov for. Derudover er det også vigtigt at holde din webshop opdateret og fyldt med de informationer kunden har brug for. Der er ikke noget værre end at skulle lede i diverse faner og sider efter, for eksempel, produktmål, vaskeguides eller forsendelses og retur oplysninger. Sørg derfor for at hav funktionalitet, effektivitet og brugervenlighed i baghovedet når du designer din webshop.
Sæt e-handel i perspektiv
Sidst men ikke mindst skal du også huske på, at webshoppen ikke er alt. Når du skal opbygge og vækste din forretning er det vigtigt at sætte ting i perspektiv og at se de mindre delelementer som webshop, produkter, kundeservice or marketing som mindre dele i en større maskine. Det er nogle af de elementer der udgør helheden, og de er alle lige vigtige når det kommer til at drive en succesfuld forretning. Derfor er det vigtigt at understrege, at webshoppen ikke må stå alene, men at en succesfuld forretning og salg også kræver markedsføring, god kundeservice og stærke produkter.