Med en markant økonomisk satsning havde Dansk Bordtennis Union (DBTU) håbet at tiltrække en stor gruppe tyske fans til EM, der spilles i næste uge i Herning.
Men indtil videre har naboerne fra syd ikke vist megen interesse på trods af, at der er brugt 200.000 kroner i markedsføring.
- Vi har en uafklaret situation omkring udlandet. Vi har desværre ikke på forhånd kunnet se effekten af den markedsføringsindsats, vi har lagt der.
- Vi håber, at de kommer kørende i weekenden, hvis det går tyskerne godt, men det er lidt en dark horse, siger event-manager for EM, Jakob Staun.
DBTU besluttede sig for at satse på markedsføring i Europas førende bordtennisnation Tyskland dels via annoncer, dels via tilstedeværelse ved hold-VM i Dortmund tidligere på året.
Indtil videre er der dog blot solgt 60-70 billetter til udlandet, og på nuværende tidspunkt er der således brugt mere end 2800 støttekroner per udenlandsk gæst.
Er det ikke nogle dyre billetter?
- Det kan man sige, og vi havde håbet og regnet med, at en ekstra markedsføringsindsats ville give mere, siger Jakob Staun.
Arrangørerne har sammen med bidragsyderne sat 400 internationale tilskuere som succeskriterium.
- Det kan vi nå endnu, hvis alt går vel, men det havde selvfølgelig været dejligt, hvis vi havde kunne se en effekt af det på forhånd, siger Jakob Staun.
Indtil videre er der solgt 2000 billetter i alt, og målsætningen er 10.000 over alle dage.
/ritzau/