Prisforskellen mellem danske og svenske madvarer skyldes en tendentiøs undersøgelse.
Det mener Dansk Erhverv, der raser mod 24timer.
Gratisavisen har undersøgt priserne på begge sider af Øresund.
I det svenske varehus Gekås sælger man dagligvarer til under det halve af, hvad de koster i Bilka, skriver 24timer, der har sammenlignet 32 dagligvarer.
Men undersøgelsen kan ikke bruges til noget, mener markedsdirektør i Dansk Erhverv Henrik Hyltoft.
"24timer har undersøgt priserne på 32 nøje udvalgte varer i et helt særligt svensk supermarked 200 kilometer fra København. Hvis de i stedet havde foretaget deres indkøb lige på den anden side af Øresundsbron i den store svenske kæde ICA, var de nået frem til, at priserne i Danmark og Sverige er stort set ens," skriver han i en kommentar.
Samme konklusion kom analysefirmaet Nielsen frem til for nylig i en undersøgelse, hvor de sammenlignede de faktiske salgspriser på 4.000 varer i Danmark og Sverige, og hvor priserne faktisk var billigst i Danmark, understreger Henrik Hyltoft.
Det svenske varehus Gekås er da heller ikke helt 'normalt'.
Varehuset har aldrig noget på tilbud, og giver ingen for rabatter eller bonusser.
"Vi har ingen mellemhandlere. Ingen grossister, og vi bruger ingen penge på markedsføring. Det giver meget lavere omkostninger, og så kan vi jo sælge billigere," sagde Gekås' direktør Boris Lennerhov i går til 24timer.
Skatteminister Thor Møger Pedersen (SF) siger, at en stor del af de højere priser skyldes dårlig konkurrence i Danmark.
Dansk Erhverv er målløs over skatteministerens holdning.
"Skatteministeren undrer sig over, at priserne ikke er tilnærmelsesvis de samme, når der renses for moms, afgifter og øvrige gebyrer, men både undersøgelsen fra Nielsen og et pristjek i ICA viser jo netop, at priserne stort set er ens. Det er meget bekvemt for skatteministeren at skyde på detailhandlen i stedet for at forholde sig til fakta og herunder også forsøge at få fokus væk fra den byge af byrder, særregler og hobevis af afgifter på alle led i værdikæden, som han selv har bidraget med ved at indlede regeringsperioden med øgede skatter og afgifter for mere end fem milliarder kroner," siger markedsdirektør i Dansk Erhverv Henrik Hyltoft.