Drop eller i det mindste udskyd betalingsringen og invester milliarder i den kollektive trafik.
Sådan lyder kravet fra de københavnske borgmestre.
Her til formiddag mødtes borgmestrene for 15 omegnskommuner på Rødovre Rådhus.
Og budskabet er klart.
Man er nødt til at investere massivt i offentlig transport, før man opretter betalingsringen, lyder det fra talsmand for Omegnskommunernes Samarbejde, Erik Nielsen (S), der er borgmester i Rødovre.
"Borgerne i omegnskommunerne skal ikke både betale prisen for at køre ind men også prisen i øget trængsel. Derfor skal der investeres mere i bus, S-tog og regionaltog. Og parkeringsanlæg ved trafikknudepunkter skal etableres inden, at betalingsringen sættes i gang," siger Erik Nielsen til Newspaq.
De 15 borgmestre vil nu gå til transportminister Henrik Dam kristensen (S).
"Nu sender vi det her til transportministeren, og så forventer jeg, at en hel del andre i hovedstadsområdet vil tilslutte sig. Vi ønsker en reel drøftelse og indflydelse på betalingsringen," siger Erik Nielsen, der ikke føler sig hørt af den nye regering.
"Man har lovet os reel indflydelse. Det mener vi jo ikke er opfyldt ved, at man holder en konference, hvor tilhængere af betalingsringen holder foredrag," siger Erik Nielsen.
Han henviser til, at de 15 kommuner repræsenterer 540.000 indbyggere.
"Hvis resten af kommunerne omkring hovedstaden også går med, hvilket jeg forventer, taler vi om omkring én million borgere. Det bør gøre indtryk," siger Erik Nielsen.
Regeringen forventer, at byggeret af betalingsringen kan sættes i gang i foråret 2014.