12 dårlige vaner - som koster dig jobbet
Alle har dårlige vaner, det gør dem ikke nødvendigvis til dårlige personer, men det kan koste dem jobbet.
Lærke Lytken
- En dårlig vane får dig ikke fyret med det samme, men det gør langtidseffekten af den vane, siger Katharine Brooks fra Texa Universitet til Forbes.com.
Her er 12 dårlige vaner, som kan koste dig jobbet, men også gode råd til at komme dem til livs.
Dårligt kropssprog: Ruller du med øjnene? Har du et svagt håndtryk, eller undgår du øjenkontakt? De dårlige vaner kan sætte en pind i karrierehjulet, forklarer Roxanne Peplow. Foto: colourbox
Uopmærksomhed: Hvis man hurtigt bliver distraheret og har svært ved at tilpasse sig virksomhedens kultur, kan det betyde noget for ens muligheder for at kravle op af karrierestigen. Foto: Colourbox
Ringe sprogkundskaber: Husk på, at du ikke er hjemme eller sammen med dine venner, og vær opmærksom på, hvad du siger, når din chefs ører er inde for rækkevidde. Slang eller ukorrekt dansk kan give et indtryk af, at man ikke er uddannet. Foto: Colourbox
'Ensom ulv': Vil du helst klare tingene selv? Selvstændighed kan være godt, men der er ofte brug for, at man holdspiller på en arbejdsplads. - Hvis man ikke bliver set som 'teamplayer', får man heller ikke kollegaernes opbakning, når der opstår problemer, siger Katharine Brooks. Foto: Colourbox
Raserianfald: Hvis man hurtigt besindelsen kan det ses som et tegn på, at man ikke arbejder godt under pres, og ikke kan bære et ansvar, siger Peplow. Hun råder til, at man aldrig tager problemerne fra privatlivet med på job, og foreslår meditationstræning for at komme det karriere-dræbende temperamentet til livs. Foto: Colourbox.dk
Se galleri forfra