En betalingsring kommer ind på en 7. plads, når 656 trafikeksperter skal vurdere, hvad der er bedst til at mindske trængslen i trafikken.
Det mener et stort flertal af Ingeniørforeningens eksperter, der til daglig beskæftiger sig med trafik og trafikplanlægning.
På førstepladsen kommer bedre parkeringsmuligheder ved bus og tog efterfulgt af flere afgange, lavere priser, mere plads i toget.
Roadpricing, hvor danskerne betaler per kørt kilometer, og dyrere parkering i byerne ligger også over betalingsringen.
Formanden for Ingeniørforeningens Teknologiudvalg, Per Højbjerre, er enig med eksperterne, og opfordrer derfor til en mere langtidsholdbar løsning på trængselsproblemerne.
"Roadpricing er en national løsning, og burde kunne samle partierne i Folketinget, og hvis der samtidig arbejdes for en effektiv kollektiv trafik, er vi på rette vej. Transportsektoren er på linje med energipolitikken ikke et område, hvor der skal sadles om, alt efter hvilket politisk flertal der er," siger han i en pressemeddelelse.
Regeringen forventer, at have et lovforslag klar i løbet af ugen for betalingsringen.
Og eksperter kræver da også politiske handling nu. 88 procent mener, at mætningspunktet er nået.
"I dag spildes der dagligt 213.000 timer i bilkøer rundt omkring i landet, eller hvad der svarer til knap 29.000 fuldtidsbeskæftigede om året. Det hænger ikke sammen med ønsket om et mere effektivt Danmark. Transportsektoren står fortsat for en meget stor andel af CO2-udledningen, og derfor kan politikerne slå flere fluer med et smæk, hvis de tænker langsigtet," siger Per Højbjerre.
De Konservative er klar til at indføre kontant betaling per kørt kilometer i hele landet. Men så skal danskerne også slippe billigere, når de køber en ny bil til garagen, siger De Konservatives formand og trafikordfører Lars Barfoed, som modsvar til regeringens betalingsring.