Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.
Sommeren 2016 bliver næppe husket for sit gode vejr. Men den kan til gengæld ende med at gå over i historien, som en af de bedste nogensinde for den store danske turistbranche, der holder liv i næsten 115.000 arbejdspladser.
Nye tal for juli, der er den helt store feriemåned, viser således, at der blev udlejet flere sommerhuse, og overnattede flere udenlandske turister på danske hoteller og feriecenter, end nogensinde før.
Det var især flere tyskere, som overnattede i de danske sommerhuse, og på de danske hoteller var der for syvende år i træk tale om en juli-rekord.
"Det understreger, at turisme er et væksterhverv med kæmpe muligheder for Danmark. Men hvor den hårde konkurrence med andre destinationer samtidig kræver, at vi tilbyder de rette rammevilkår og har konstant fokus på udvikling og innovation hos de enkelte aktører i branchen," siger erhvervs- og vækstminister Troels Lund Poulsen (V).
Den nye turismestrategi, som regeringen præsenterer inden for kort tid, vil indeholde konkrete pejlemærker for dansk turisme frem mod 2025.
Turismestrategien skal sikre, at dansk turisme er rustet til at klare sig i den internationale konkurrence også i fremtiden. Det skal blandt andet ske ved at forbedre turismeerhvervets rammevilkår.
Det samlede turismeforbrug i Danmark er tæt på 95 mia. kr. og skaber 115.000 arbejdspladser i hele landet. Men der er potentiale for en betydelig stigning i turismeomsætningen, hvis vi forstår at udnytte mulighederne, vurderer Troels Lund Poulsen.
Yderligere oplysninger: Presserådgiver Lars Erik Skovgaard, tlf. 91 33 70 17, las@evm.dk.
Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.
Du vil modtage en email med et link du skal klikke på, for at verificere din mailadresse. Når du har gjort det, vil du begynde at modtage nyhedsbrevet.
Som nyhedsbrevsmodtager sender vi dig nyhedsbreve indeholdende breaking news, dagens vigtigste nyheder samt redaktionelle kampagner. Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, accepterer du samtidig, at nyhedsbrevet kan indeholde kommercielt indhold i form af tilbud, læserundersøgelser, konkurrencer og events fra Avisen.dk samt markedsføring af produkter og ydelser fra 3. part.
..og din tilmelding blev ikke registeret.
Klik eventuelt her, og prøv igen, eller kontakt os på avisen@avisen.dk. Så hjælper vi dig med at blive tilmeldt.