Rost forretningsmand erkender annoncefusk
Tjekakasse.dk foregiver at være en forbrugerside, der uvildigt vurderer forskellige a-kasser. I virkeligheden er siden ren reklame. Skærmbillede
"Det er noget svineri," siger tidligere ejer af vildledende reklameside. A-kasser har betalt ham op til 50.000 kroner for at lokke nye medlemmer til.

A-kasserne ASE, De Frie Funktionærer og Det Faglige Hus betaler i det skjulte reklamesider på nettet for at sende forbrugerne videre til a-kassernes websteder.

Og det er der rigtig gode penge at tjene på, afslører den tidligere indehaver af www.tjekakasse.dk, Allan Stolc.

"Man kan godt lave over 50.000 kroner om måneden på det. Der er en grund til, at der findes så mange forskellige sider med samme indhold," siger Stolc, der tidligere på året solgte sin a-kasse-side til en anden forretningsmand.

Beskæftigelsesministeriet: Forbilledligt

19-årige Allan Stolc blev i februar i år fremhævet af Beskæftigelsesministeriet som en ambitiøs entreprenør. Ministeriet citerede et portræt af den unge forretningsmand bragt i Jydske Vestkysten.

Nu erkender Allan Stolc, at han med tjekakasse.dk overtrådte markedsføringsloven.

"Det er lidt noget svineri at lave så mange penge på det, når folk ikke ved, det er reklame," indrømmer Allan Stolc, der fortsat er i marketingbranchen med sit firma Burn Media.

Han har dog ikke dårlig samvittighed:

"Det er måske dobbeltmoralsk, men på den anden side kan jeg godt retfærdiggøre det, fordi det på et eller andet plan også gavner forbrugeren."

Læs også: A-kasser afsløret i markedsføringsfusk >>