En enkel og sikker løsning kan være et Bluetooth headset … Det er ikke lige et headset, de fleste tænker på, når de tænker på at afhjælpe støjgener – tværtimod er headsets oftest tegn på det modsatte, nemlig at folk taler i telefon i nærheden.
Det er også sandt nok. Men samtidig er nyere kvalitets-headsets faktisk også rigtig gode til at dæmpe støjen, styrke produktiviteten og på flere andre punkter en enkel vej til flere glade medarbejdere og tilfredse kunder.
Nem opskrift på produktive medarbejdere med overskud og nedsat stress
Det der sker, når en chef indkøber kvalitets-headsets, er, at medarbejderne får mere fred til at passe deres arbejde. Nyere headsets af god kvalitet isolerer nemlig bæreren af headsettet fra den støj, der omgiver vedkommende. De fungerer som rigtig gode ørepropper. Samtidig giver disse headsets muligheden for at høre lige den musik, som den enkelte medarbejder bruger til at skabe kreativitet, sænke stressniveauet eller hvad det nu må være – uden at det generer kollegaen ved siden af. Det giver altså muligheden for, at den enkelte medarbejder – mentalt – kan ”gå ind i det rum”, der er brug for den pågældende dag. Dette betyder naturligvis gladere medarbejdere, som har overskuddet til at være produktive og skabe tilfredse kunder.
Også et plus for kunderne
Ikke kun fordi kunderne møder overskud fra medarbejderne, er dette en god investering. Faktum er også, at nyere headsets er af så god kvalitet, at lyden er langt langt bedre. Ligesom de kan isolere for omgivende støj, er mikrofonerne efterhånden så gode, at det også sker, når man taler i telefon. Dette vil sige, at den der sidder i ”den anden ende” af telefonen ikke længere behøver lytte til al den generende baggrundsstøj – det bliver simpelthen sorteret fra i mikrofonen. Kunderne vil altså modtage en bedre kvalitet samtale, en mere fokuseret og oplagt medarbejder at tale med og vil generelt få en bedre helhedsoplevelse af kontakten med virksomheden.
Alt i alt
… Må det siges, at ordentlige headsets er en god investering for alle parter – i sidste ende også for selve firmaet. Naturligvis kræver det research at finde det rigtige til at dække dit eget eller firmaets behov. Det vigtigste er at afdække behovet – stil jer selv de rigtige spørgsmål. Handler det om et godt headset til mobilen, fastnettelefonen, firmaets soft phone eller til pc’eren på jobbet – eller til alle delene? Hvor vigtigt er det, at mikrofonen er hvor god? Og så naturligvis, henvend dig til et firma, som gerne giver ordentlig vejledning.
Ovenstående indhold er sponsoreret