De Konservative er klar til at indføre kontant betaling per kørt kilometer i hele landet.
Men så skal danskerne også slippe billigere, når de køber en ny bil til garagen, siger De Konservatives formand og trafikordfører Lars Barfoed som modsvar til regeringens betalingsring.
"Jeg kan ikke se, hvorfor det skal være en strafafgift for folk i hovedstaden. Og når afgiften på at købe biler skal ned for alle danskere, så skal roadpricing også være for alle," fortæller han til Newspaq.
Meldingen kommer samme dag, som en stor undersøgelse blandt 650 trafikeksperter viser, at bedre kollektiv trafik og roadpricing er bedre løsninger mod trængsel i trafikken.
De Konservative vil ikke gøre det dyrere at være bilist i Danmark. Derfor skal roadpricing og mindre afgifter på bilkøb gå lige op.
"Det skal ikke koste flere penge for bilisterne. Så det man får ind ved roadpricing, det skal afgiften på køb af biler sættes ned," forklarer Lars Barfoed, som dog slår fast, at roadpricing ligger et stykke ude i fremtiden.
Nu og her mener han derimod, at der skal bygges parkeringspladser ved den kollektive trafik, så det bliver nemmere at bruge bus, tog og metro.
Regeringen forventer at have et lovforslag klar om betalingsringen i løbet af ugen.
Der spildes dagligt 213.000 timer i bilkøer rundt om i landet, og det svarer til knap 29.000 fuldtidsstillinger om året.