Den første april lancerer Post Danmark et SMS-frimærke, så man kan købe porto til brevet til tante Oda med sin mobil. Allerede inden det digitale frimærker er kommet på hylderne, er udlandet vilde med ideen.
Nyheden om det digitale frimærke har været oppe at vende i medier i lande som Ghana, Canada, Indien, Vietnam og Brasilien.
I USA og England har landsdækkende radioprogrammer haft Post Danmark igennem i æteren.
Det er ikke hver dag Post Danmark pludselig bliver en international historie. Selv mener den rød-hvide postvirksomhed, at det er fordi, Danmark har et ry som verdensmestre i digitale løsninger.
"En væsentlig årsag til det er, at Danmark er et af verdens mest digitaliserede lande. Vi har NemID, e-Boks og andet, og vi er et af de lande, som er mest digitaliserede, vi er nødt til at være med på beatet med det her," siger Henrik Larsen, der er chef for Post Danmark Privatkunder, til Newspaq.
SMS-frimærket lanceres også i Sverige, og skulle andre lande være lunde på ideen, så kan de bare tage for sig af retten.
"Hvis de har lyst, så kan de bare kopiere ideen i udlandet," siger Henrik Larsen.
Det er endnu uvist, om danskerne følger udlandet trop og tager godt imod det nye frimærke. I Post Danmark håber man, at det giver bedre salgstal for porto, som har været dalende i årevis.
"Jeg tror, vi kommer til at sælge mere porto. Der skulle gerne komme flere forsendelser ud af det, men det er primært et supplement," siger Henrik Larsen.