Danskerne strømmer i biografen for at se Susanne Biers nyeste film "Den Skaldede Frisør" - en komedie med Trine Dyrholm i hovedrollen, der spiller en kræftramt kvinde, som skal skilles.
Nu har mere ed 600.000 danskere set den populære film i biografen, og komedien er dermed en større publikumssucces end blandt andet 'Hævnen' og 'Brødre' af samme instruktør, lyder det i en pressemeddelelse fra Have Kommunikation.
De flotte salgstal gør samtidig komedien til én af de fem største danske filmsucceser siden årtusindeskiftet og havner derfor i samme pulje som: 'Italiensk for Begyndere', 'Hvidsten Gruppen', 'Klovn the Movie' og 'Flammen og Citronen'.
Det er desuden første gang i nyere tid, at to danske film sælger over 600.000 biograf-billetter på samme år. Årets anden publikumsbasker er filmen 'Hvidsten Gruppen', der er instrueret af Anne-Grethe Bjarup Riis.
Nyheden vækker stor glæde hos instruktøren Susanne Bier, der i øjeblikket arbejder i Los Angeles for at lægge sidste hånd på sin amerikanske film 'Serena':
- Jeg er virkelig lykkelig for den fantastiske måde publikum har taget imod 'Den Skaldede Frisør' på. Anders Thomas Jensen og jeg tog en chance, da vi besluttede at lave en romantisk komedie om en kræftramt kvinde, der skal skilles. Vi er vildt glade for, at publikum også har taget chancen og er strømmet ind for at se filmen, siger Susanne Bier.