Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.
Pladsejere, der vælger at indgå en parkeringskontrolaftale med Bluepark, vil som hovedregel opleve, at der efter kort tid bliver ledige pladser som ingen rigtig anvender. Nikolaj Florentz Mackowski, der er administrerende direktør i Bluepark fortsætter: Set i lyset af, at der generelt bliver solgt flere og flere biler og det offentlige parkeringsrum - som en følge heraf - bliver mere presset, kan arealejere med fordel udleje ledige pladser i stedet for de står ubrugte hen.
Han tilføjer yderligere: Erfaringsmæssigt ved vi, at pladsejere gerne vil udleje tomme parkeringspladser, men langt de fleste har enten ikke økonomi eller parkeringspladser nok til, at deres areal kan bære udgiften til en parkeringsautomat der ofte koster 80.000,00 kr. eller mere i anskaffelse.
Netop derfor har vi udarbejdet vores betalingsapp som vi kalder for BluePay, siger han, og fortsætter: "Med BluePay betalingsapp, kan man som pladsejer stille sine parkeringspladser til rådighed for publikum. Hvor mange pladser man vil stille til rådighed, er op til pladsejeren selv. Om det er 1 eller flere tusinde spiller ingen rolle ligesom man selv kan vælge eventuelt tidsrum, hvor pladserne skal være til publikums rådighed".
"BluePay fra Bluepark eliminerer behovet for traditionelle betalingsautomater - ikke mindst set i lyset af, at undersøgelser viser, at 78 % af den voksne befolkning i Danmark har en smartphone, som er det eneste, der kræves for at kunne anvende BluePay", slutter Nikolaj Florentz Mackowski.
Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.