Er du på skrump? Så fyld maven op med vand og tab dig.
Det sikreste slankeråd i mange år har været at inkludere vand i den daglige kost. Og det virker.
Det har et forskerhold fra Virginia Tech i USA nu bevist, skriver BBC.
Forskerne fik 48 personer i alderen 55-75 år til at leve på en diæt med få kalorier. Den ene halvdel skulle desuden drikke to glas vand før dagens tre måltider.
De to grupper fulgte diæterne i 12 uger. Og bagefter stod det klart, at den gruppe, der havde fyldt maven delvist op med vand, tabte sig to kilo ekstra. For hvor den første gruppe tabte fem kilo, smed de vandsøbende superslankere sig syv kilo.
Men selv om vand giver en suveræn mæthedsfornemmelse og skyller kilo af sidebenene, advarer forskerne mod et overdrevent indtag af vand. Det er sundhedsfarligt, da for meget vand skyller livsvigtige mineraler ud af kroppen.