Den tyske bilgigant Volkswagens afdeling i USA skifter alligevel ikke navn til Voltswagen of America.
Meldingen om navneskiftet, der kom tirsdag den 30. marts, var nemlig en tidlig aprilsnar.
Det bekræfter talsmand Mark Gilies fra bilgigantens amerikanske datterselskab, Volkswagen of America, ved midnat natten til onsdag ifølge nyhedsbureauet AFP.
Siden afsløringen af pr-stuntet har Volkswagen fjernet nyheden om navneskiftet fra sin hjemmeside.
I pressemeddelelsen lød det, at Volkswagen i USA ville ændre navn for at markere et skift mod elbiler. Men det er altså ikke tilfældet.
Nyheden om navneskiftet nåede at blive dækket bredt af udenlandske nyhedsbureauer som AFP og Reuters, såvel som af Ritzau.
Volkswagens meddelelse blev ledsaget af opslag på sociale medier, ligesom at den indeholdt en detaljeret beskrivelse af den påståede rebranding samt nye logoer.
En talsmand for Volkswagen i Tyskland beskrev desuden den falske rebranding som "en god idé", skriver Reuters.
Det første udkast af meddelelsen blev ifølge Reuters ved en fejl offentliggjort mandag, men blev taget ned igen, efter at nogle journalister skrev artikler om det.
Derefter blev den "officielle" meddelelse udgivet tirsdag - to dage før den 1. april, hvor en aprilsnar sædvanligvis kan falde.
Den tyske bilgigant har før været i stormvejr.
I 2015 udløste voldsomt og udbredt fusk med miljømålinger - den såkaldte Dieselgate - en betydelig krise for Volkswagen, som måtte betale milliarder i erstatning for at have løjet om, hvor meget selskabets dieselbiler forurenede.
En del af det politiske oprydningsarbejde var fokus på elbiler og aktiv deltagelse i den grønne omstilling.
/ritzau/
Du vil modtage en email med et link du skal klikke på, for at verificere din mailadresse. Når du har gjort det, vil du begynde at modtage nyhedsbrevet.
Som nyhedsbrevsmodtager sender vi dig nyhedsbreve indeholdende breaking news, dagens vigtigste nyheder samt redaktionelle kampagner. Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, accepterer du samtidig, at nyhedsbrevet kan indeholde kommercielt indhold i form af tilbud, læserundersøgelser, konkurrencer og events fra Avisen.dk samt markedsføring af produkter og ydelser fra 3. part.
..og din tilmelding blev ikke registeret.
Klik eventuelt her, og prøv igen, eller kontakt os på avisen@avisen.dk. Så hjælper vi dig med at blive tilmeldt.