At stå til en koncert side om side med andre begejstrede fans, der ligesom dig synger, nynner eller blot lytter med på din yndlingskunstners mange hits, er en speciel oplevelse, mange af os har oplevet. Og åbenbart også noget, vi danskere ikke ønsker at spare på.
Trods finanskrisen har der nemlig ikke været fald i billetsalget. Det bekræfter flere billetudbydere.
"Der har været en periode på en fire-fem år, hvor billetsalget er gået vanvittigt hurtigt. Nu er det kommet tilbage som en mere normaliseret situation - billetsalget er strøget ud over en længere tid. Og det mener jeg, er en fordel for publikum. Folk tager sig bedre tid til at købe billetterne." Det siger koncertpromotor Flemming Schmidt fra Live Nation, som blandt andet står for Madonna-koncerten i Parken i aftes til Newspaq.
Hos spillestedet Vega i København mærker de heller intet fald i billetsalget - til gengæld lider barsalget.
"Dér, hvor spillestederne er i krise, er ved barsalget, og der har faldet været på 25 procent for vores vedkommende. Vi har lige så mange gæster, som vi altid har haft. De drikker bare ikke så meget, som de plejer," siger PR- og kommunikationschef hos Vega, Magnus Restoftet til Newspaq.
Og selvom billetpriserne i følge Magnus Restoftet er steget markant, har det ikke gjort nogen forskel hos billetkøberne.
"Danmark har nærmest været kendt for at være et sted, hvor man kan tage hen og spille og tjene rigtig mange penge. Vi vil gerne have de unikke oplevelser, hvor koncerterne giver os kæmpe oplevelser, der kun sker, mens koncerten forløber. Og det forstår jeg udmærket godt," siger Magnus Restoftet.
Også ved Billetnet er efterspørgslen på koncerter ikke påvirket af finanskrisen.
"Selvom billetpriserne til koncerter er blevet dyrere, er der ikke sket et fald. Det, der er anderledes, er købsadfæren. Vi køber billetterne senere, hvor man tidligere købte i god tid," siger direktør for Billetnet Erik. B. Lyngsø til Newspaq.