'Verdensfirmaet'
'Fatters Batmobil'
'Muhammed 007'
'Mors Dyt'
Virksomheder og private bilejere gider i langt fra samme omfang som tidligere at betale over 7.000 kroner for at udstyre køretøjerne med de såkaldte ønskenummerplader med selvvalgte, særlige kendetegn, der erstatter to kedelige bogstaver efterfulgt af fem tørre tal.
I 2007 blev der solgt knap 1.000 plader, mod kun 553 i fjor, viser tal fra Skat.
"Det tror da fanden," siger kommunikations- og livsstilsekspert Henrik Byager.
"Pjattet og pinligt"
"Det har alle dage været pjattet, lidt pinligt og højtskrydende at vise sig frem i sit køretøj på den måde, men krisen har gjort, at endnu færre gider føre sig frem på en måde, som ingen får gavn af," siger Byager.
Også medarbejdere i kriseramte virksomheder kan føle sig provokeret, hvis direktøren først svinger sparekniven for derefter at investere tusindvis af kroner i ønskenummerplader, mener han.
Ufedt at udpensle ego
"Vi vil i stadig gerne være unikke, men krisen har fremmet mådehold. Det er ikke længere fedt af udpensle sit ego og sin økonomiske formåen ved at købe noget, der ikke er til gavn for andre end den, der sidder bag rattet," siger Henrik Byager.