Sommeren har lagt sig for denne gang, og Danmark er for alvor gået ind i efteråret. Det betyder hverdagen, og at folk er tilbage på arbejde og i skoler for alvor. Samtidig er det også et faktum, at hverdagen betyder indkøb af forskellig art, og Promo-codes eksperter har set på, hvordan danskerne vælger at bruge deres penge her i efteråret. Det, vi mennesker bruger vores penge på, afspejler i høj grad, hvad der foregår i samfundet som helhed, og inflationen påvirker os i høj grad. Hele 70 % af danskerne mellem 20-45 år angiver i en undersøgelse fra SIFO, at de tænker mere over, hvad de køber nu end nogensinde, og at nedsatte priser er vigtige, når de skal vælge, hvad de skal købe, og hvad de ikke skal købe.
Grundlæggende behov dominerer i løbet af efteråret
Først og fremmest slår eksperter fast, at det er de basale behov, der dominerer. Hele 62 % angiver, at de godt kan lide at bruge rabatkoder fra sider som promo-codes.dk for at få mere for pengene og for at kunne købe det, de har brug for. Hvis der er noget til overs, er det ifølge undersøgelsen bedst at gemme til en regnvejrsdag, og en buffer er vigtig i urolige tider.
Det er det, danskerne køber mest af i efteråret
Herunder kan du finde information om, hvad danskerne investerer mest i dette efterår. Ganske enkelt hvilke varer de i højeste grad lægger i sine indkøbskurve og rent faktisk tjekker ud ved kassen. Alt sammen ifølge statistik fra Analyse Danmark.
- · Mad
- · Tøj til børnene
- · Underholdning derhjemme
- · Varer til børns fritidsaktiviteter
Det er tydeligt, at det er de basale behov, der styrer, og at flere end nogensinde vælger at finde gode tilbud på alt fra mad til, hvordan man bedst plejer bilen, så den holder længe. Du vælger at lede efter en HBO Max kampagnekode i stedet for at gå i biografen udenfor i en biograf og i stedet for at gå ud og spise, køber du god mad derhjemme.
Flere og flere virksomheder indser vigtigheden af gode rabatter
Flere og flere virksomheder forstår, at det fra et forretningsmæssigt synspunkt er smart at tilbyde rabatter til deres kunder. Dette skyldes, at flere mennesker vil vælge netop den butik for at købe det, de har brug for. Promo-codes eksperter ser en klar opadgående tendens i antallet af rabatter per butik, på tværs af alle områder og brancher, og forventer, at dette fortsætter gennem 2023 og frem.
Flere og flere forbrugere ser værdien af at bruge tid på at finde det rigtige køb til deres specifikke behov, og det afspejler sig også i højeste grad i indkøbskurvene i netbutikkerne i landet i dag. De basale behov dominerer i efteråret 2023, men smarte indkøb betyder også, at flere kan shoppe og tilføje en guldkant til hverdagen, når de har brug for det.