Sydbank: Markedsføring var for offensiv

Sydbank erkender at have markedsført sig for offensivt, efter dagens beskyldninger om medvirken til skattesvindel.
Sydbank svarer på kritikken.
Sydbank svarer på kritikken. Foto: Sydbank / Presse

Sydbank bedyrer sin uskyld, efter det er kommet frem, at deres formuerådgivning har medvirket til økonomisk kriminalitet i form af skattely til danske kunder.

Bankens rådgivning er foregået indenfor lovens rammer, forklarer Sydbanks chefjurist Karin Sønderbæk:

"Vores rådgivning af kunderne i Sydbank Schweiz har været efter gældende regler, og vi har indberettet pligtige oplysninger til myndighederne," skriver hun i en pressemeddelelse.

Den formuerådgivning, banken har tilbudt til kunderne, har blandt andet åbnet op for muligheden for at optimere deres formueforhold ved at belåne friværdi i ejendomme og investere provenuet.

Det er selve markedsføringen, som ifølge Karin Sønderbæk bærer en del af skylden:

"Vi er opmærksomme på, at vi i en periode kan have markedsført os for offensivt i Spanien. Vi ændrede derfor markedsføringen i starten af 2011," forklarer chefjuristen.

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.