Sydbank: Markedsføring var for offensiv
Sydbank svarer på kritikken. Foto: Sydbank / Presse
Sydbank erkender at have markedsført sig for offensivt, efter dagens beskyldninger om medvirken til skattesvindel.

Sydbank bedyrer sin uskyld, efter det er kommet frem, at deres formuerådgivning har medvirket til økonomisk kriminalitet i form af skattely til danske kunder.

Bankens rådgivning er foregået indenfor lovens rammer, forklarer Sydbanks chefjurist Karin Sønderbæk:

"Vores rådgivning af kunderne i Sydbank Schweiz har været efter gældende regler, og vi har indberettet pligtige oplysninger til myndighederne," skriver hun i en pressemeddelelse.

Den formuerådgivning, banken har tilbudt til kunderne, har blandt andet åbnet op for muligheden for at optimere deres formueforhold ved at belåne friværdi i ejendomme og investere provenuet.

Det er selve markedsføringen, som ifølge Karin Sønderbæk bærer en del af skylden:

"Vi er opmærksomme på, at vi i en periode kan have markedsført os for offensivt i Spanien. Vi ændrede derfor markedsføringen i starten af 2011," forklarer chefjuristen.