Salling Group vil i 2019 investere over én milliard kroner på at åbne 70 Netto-butikker med helt nyt udseende og koncept.
Det sker efter Netto-kæden over de seneste to år har udbygget sin position som landets største dagligvarekæde ved at overtage en lang række lejemål fra den skrantende Kiwi-kæde.
For nylig blev Netto-butik nummer 500 åbnet, men nu skal ny indretning, nye farver, færre spot-varer og et større fokus på frugt og grønt og nemme måltider trække kunderne til.
Artiklen fortsætter under billedet ...
Der investeres i 18 helt nye butikker, mens 50 butikker skal igennem en omfattende forvandling med blandt andet nyt inventar med en skandinavisk look-and feel-fornemmelse.
- Vi har fået det største investeringsbudget nogensinde i Netto for et enkelt år. Jeg kan konstatere, at Netto har et stærkt brand, men på et eller andet tidspunkt skal man kigge kritisk på, om man kan forandre konceptet, siger topchef i Netto International Michael Løve til Børsen.
Artiklen fortsætter under billedet ...
I alt 70 butikker vil åbne i 2019 med Nettos nye koncept:
- 18 spritnye butikker
- 14 vil være butikker, der flytter fra en adresse til ny – og bliver indrettet med det nye koncept
- Otte vil være butikker som bliver udvidet og indrettet med nyt koncept
- 30 vil være butikker, der gennemrenoveres og opgraderes med det nye koncept
Nettos nye butikker adskiller sig fra en typisk Netto-butik i kraft af:
- Markant større frugt- og grøntafdeling
- En særlig og større sektion med convenience-varer, som findes i forlængelse af frugt- og grøntafdelingen
- Ny placering til de kendte Spot-varer, som alt efter varetype er placeret nær det faste sortiment af tilsvarende varer
- Mere plads til køl og frost med plads til præsentation af det ferske kød
- Nyt inventar med en skandinavisk look-and feel-fornemmelse. Eksempelvis med træmateriale i frugt- og grøntafdelingen
- Nye farver på inventar og vægge, hvor den klassiske gule Netto-farve også har fået en opdatering
- Ligeledes justeringer i facadeskiltningen, hvor den gule foliering ikke er en del af vinduerne i butikken – så der kommer meget dagslys ind i butikken
- Indretningen i butikken er udarbejdet, så kunderne nemt kan navigere rundt
- Udover frugt og grønt er også convenience, fersk kød og en lang række andre varer fremhævet, så kundens indkøbsoplevelse og indkøbsflow forbedres
- Ændret belysning i butikken, hvor varerne vil være i fokus
Kilde: Salling Group
UDVID
De første ti butikker er siden juni blevet lavet om, og den store overhaling fortsætter i januar og i resten af 2019.
Målet er at samtlige Netto-butikker inden for de næste fem år skal renoveres og forvandles, så de står klar i det nye koncept.