Står du som chef i din egen virksomhed, og ønsker du desuden at sætte lidt mere skub i markedsføringen heraf, så får du her tre gode råd til hvordan. Det er sjældent nemt at starte en virksomhed op og få succes. En stor del heraf er at tiltrække kunder, der forhåbentlig vil gå tilfredse videre.
Hjemmeside
I takt med at der efterhånden placeres flere og flere ting på nettet, er det også et oplagt sted at sørge for at markedsføre både din virksomhed og dine kompetencer. Foruden en betaling af domænenavn og eventuel ekstra reklame på nettet, så er det en gratis løsning, der hurtigt og nemt kan implementeres. Du behøves ikke personligt have evner indenfor at kode en hjemmeside, hvilket også gør det oplagt. I stedet kan du hyre en, eller endda benytte dig af online sites, hvor det gøres nemt og brugervenligt at designe og oprette en hjemmeside.
Stressbolde, kuglepenne og andet med logo
Før du kan advisere på alverdens spændende sager med din virksomhed, kræver det, at der findes et genkendeligt og stilistisk udvalgt logo til virksomheden. Derved har du noget til virksomheden, som den altid kan blive genkendt på, og desuden gøres det nemmere at markedsføre på f.eks. stressbolde, når logoet er det centrale. Det er nærmest kun fantasien og konteksten, der sætter grænser for hvad der kan lade sig gøre, og hvad der er smart at gøre i forhold til branding af ting. Kuglepenne og vandflasker er også populære løsninger til markedsføring, hvor du får din virksomhed spredt på en lidt mere alternativ løsning. Læs mere her om hvordan du kan designe og bestille f.eks. stressbolde med din virksomheds logo på, hvis det lyder som noget for dig.
Synlig reklamering
Det er svært at definere synlig reklamering, eftersom al reklamering arbejder på at gøre virksomheden så synlig som mulig. Her er der dog tale om lidt noget andet. Hvis virksomheden har kontor, lager eller lignende, er det vigtigt at indrette det, efter de udefrakommende forhold. Det vil altså sige, at en tilfældig person skal kunne gå forbi, og vide hvad der sker på indersiden af muren. Dette kan konkret gøres ved ophæng på vinduer med reklamer, skilte og plakater udendørs, bannere eller billboards – afhængigt af, hvor meget plads du har med at gøre. Denne form for markedsføring er især relevant hvis din virksomhed sælger produkter, og desuden har butik i en befolket gade.