Børnenes gamle tøj og fejlkøbte kjoler er blevet varmt brød på nettet.
Hvor det indtil for få år siden var mændene, der dominerede netsalget af brugte ting, er kvinderne i den grad kommet til tasterne. Det viser nye tal fra dba.dk.
I 2008 stod mændene for otte ud af ti - eller mere præcist 81 procent - af alle de annoncer, der blev oprettet på landets største hjemmeside i handel med brugte varer.
Men her tre år efter sælger den mandlige del af befolkningen for blot 14 procent mere end den kvindelige.
Og den hurtige vækst vil for alvor få billedet til at vende til næste år, siger Simon Karsø, kommunikationschef for dba.dk, til Newspaq:
"Hvis man sammenligner med tempoet i udviklingen siden 2008, så vurderer vi, at kvinderne faktisk vil overhale mændene på dette område, inden vi går ud af 2012."
Især inden for børnetøj mærker man kvindernes indtræden på den virtuelle markedsplads. Her er salget siden 2008 steget med i alt 411 procent.
Derudover oplever siden også kraftige stigninger inden for salg af modetøj og accessories, som tasker og smykker.
"Kvinderne tænker: "Hvis jeg nu sælger fire par bukser, har jeg så råd til at købe en ny kjole?" Det er hvert fald noget af det, vi hører fra kvinderne, at de også bruger brugtsalget til at finansiere nye køb med," fortæller Simon Karsø.
Men det er ikke kun udsigten til at tjene til nyt, der driver kvinderne til den markante fremgang, lyder vurderingen.
"Hvor mændene er meget drevet af penge, så er det mere miljøet kvinderne går op i," forklarer Simon Karsø.
I midten af december i år havde dba.dk modtaget 3,1 millioner annoncer fra mænd og 2,7 millioner fra kvinder.