Skinkekutter i svøb, død indianer i kano med hele krigsmalingen, tubesteg med overfrakke.
Kært barn har mange navne, og i dag kan du kaste dig over en hel parade af klassiske såvel som mere funky varianter af den folkekære nationalspise.
For fjerde år i træk stimler en række pølsemænd og alle de store leverandører, Gjøl, Steff Houlberg, Langelænder mv. sammen til Den Nationale Hotdog-dag på Axeltorv i København. Fejringen starter klokken 12, og så skal der langes hotdogs over disken.
En varm hund koster en flad 10'er, og salget går til kræftramte børn og deres familier.
"Livet er ikke kun sennep og ketchup," siger pølsemanden, der startede det hele, John Jensen. Han fortæller, at man kan forvente hotdogs med alt fra chili-rabarber, wasabi, coleslaw og friske krydderurter.
Han er ikke bekymret for, at gæsterne rynker på næsen, når indianeren har en lidt anderledes krigsmaling på.
"Når folk ser det, vil de jo meget gerne smage det," er hans erfaring fra de andre år og fra hans egen Pølse-Deli.
Hotdog-dagen er også en del af kampen for at bevare pølsevognen i gadebilledet. Men det kræver ifølge John Jensen, at pølsemændene og industrien opper sig lidt.
"Mit mål med det hele er, at vi skal udvikle pølsevognen, vi skal have råbt industrien op, vi skal udvikle tilbehøret, vi skal have bedre råvarer," siger pølsemanden.
Sidste år blev der solgt 6.000 hotdogs, og der blev samlet 85.000 kr. ind til de kræftramte børn. John Jensen håber selvfølgelig, at der bliver solgt mindst ligeså mange i år - og at der kommer en masse glade mennesker og spiser løs af de spændende hotdogs.
Men hvad med vegetarerne?
"De må sgu få en krasser!," griner pølsemanden. Men tilføjer dog, at det kunne være sjovt at udvikle en veggie-dog.