Der bliver længere og længere mellem magasinerne på kioskernes hylder, og fra januar forsvinder endnu et blad, når det ikoniske “Vi Unge” bliver 100 procent digitalt.
Det fortæller Aller Media i en pressemeddelelse, hvor man løfter sløret for en større omstrukturering, der omfatter en såkaldt “digital superredaktion” på tværs af medierne elle.dk, viunge.dk og femina.dk
Det betyder samtidig, at december-udgaven af det trykte “Vi Unge” bliver det sidste. Bladet udkom for første gang i 1958 - dengang under navnet “Filmjournalen” - men blev i 1963 omdøbt til “Vi Unge”.
Bladet blev sidste år relanceret mod en ny målgruppe, som Aller dengang beskrev som ““Fra cute tween til cool teen”. Men fremover foregår det altså på nettet.
- Med omstruktureringen skaber vi en samlet redaktionel enhed med fokus på at skabe indhold til kvinder, hvor vi på tværs af indholdsuniverser kan sætte flere alders- og målgrupper i spil og skabe effektfuldt indhold ud fra de platforme, formater, ønsker, interesser og livssituationer, som målgrupperne er i. I samme forbindelse gør vi Vi Unge 100% digitalt, siger Charlotte Riparbelli, adm. direktør for Aller Media i pressemeddelelsen.