For mange arbejdsopgaver, samarbejdsproblemer eller vanskelige kunder?
Hvis du bøvler med den slags, så står du langt fra alene.
Men danskerne er generelt dårlige til at tale rent ud af posen og fortælle deres chef, at de har problemer.
Det viser en undersøgelse, som Capacent har lavet for Dansk Erhverv ifølge Berlingske Business.
Kun hver femte medarbejder siger det, hvis de er kede af det eller frustrerede over forholdene på arbejdet. Kun 16 procent fortæller chefen, hvad der er vigtigt for deres trivsel.
Arbejdsmiljøchef i Dansk Erhverv, Rikke B. Ørum, er overrasket over tallene.
Hun opfordrer danskerne til at tage større ansvar for deres arbejde.
"Det er ret afgørende, at man selv påtager sig et ansvar for sin egen trivsel, da lederen jo ikke kan forventes at være tankelæser. Det er jo ikke nødvendigvis noget, andre bemærker, og hvis ikke man siger noget om det, er det svært for lederen at sætte ind de rigtige steder," siger Rikke B. Ørum til Berlingske Business.
Men også cheferne må tage det alvorligt, at mange medarbejdere går og brænder inde med deres problemer.
"Dette her skal være en øjenåbner for, at der sidder en masse medarbejdere, som skal opfordres til at komme på banen. Lederne må overveje, om der hersker en kultur, der gør det svært for medarbejderne at tage den slags op," siger Rikke B. Ørum til Business.
Den økonomiske krise har ikke gjort det bedre for de ansatte, der holder tand for tunge, mener erhvervspsykolog Johnny Schultz.
"Det er mennesker, som er medlemmer af flinkeskolen, er for ærekære og pligtopfyldende. I disse tider er de også bekymrede for, at de bliver fyret, hvis de ikke kan lide lugten i bageriet. Der er mange fantasier om, hvad der vil ske, hvis man går ind og markerer sig," siger han til Berlingske Business.