Igennem flere år måtte Danske Bank sige farvel til tusinder af kunder i Danmark. Men tiderne er tilsyneladende skiftet for banken, der i 2016 oftere sagde goddag end farvel.
I alt fik Danske Bank 2000 nye danske kunder i 2016, oplyser banken i forbindelse med årsregnskabet.
Opgørelsen gælder de kunder, der har en nemid-konto hos banken. Det er andet år i træk, at Danske Bank har en positiv nettotilgang af kunder.
Også på den økonomiske bundlinje havde Danske Bank et godt år, som endte med et resultat efter skat på knap 20 milliarder. Det er det største nogensinde og en stigning på 12 procent i forhold til 2015.
- Resultaterne afspejler styrken i vores brede forretningsmodel og vores indsats for at blive en mere kundeorienteret, enkel og effektiv bank, siger topchef Thomas F. Borgen i regnskabet.
- Vi så en fortsat forbedring i kundetilfredsheden, ligesom vi tiltrak nye kunder og øgede vores forretningsvolumen, alt imens vi fastholdt en høj kreditkvalitet og reducerede omkostningerne, tilføjer han.
26. januar kunne storbanken Nordea meddele, at banken mistede 25.000 kunder i Danmark i 2016.
Danske Bank opgiver antallet af kunder på koncernniveau til 3,4 millioner. Banken har 280 filialer fordelt på otte lande.
/ritzau/