Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.
Cirkel Kaffe har siden 1896 været en del af de danske morgenborde og kaffepauser. Nu puster Coop støvet af Cirkelpigen og introducerer den nye Cirkel familie, som fra i dag består af 22 produkter i tre kvalitetskategorier samt flere non-food produkter til kaffebrygning.
Marianne Giovanni Lundgreen, kategorichef i Coop, er kvinden bag Cirkel-familieforøgelsen:
"Det var oplagt at give netop Cirkel Kaffe en opgradering på kvalitet og variation. Vi danskere er blandt dem i verden, der drikker mest kaffe, og Cirkel Kaffe er et af de mest kendte kaffemærker i Danmark. Samtidig har vi i Coop en målsætning om at højne kvaliteten i dansk dagligvarehandel, så selvfølgelig skal man kunne drikke Cirkel, uanset om tiden er til en hurtig kop instant, en kande eller en cremet espresso med en prik mælk," siger Marianne Giovanni Lundgreen.
Hun peger videre på, at de danske kaffevaner stille og roligt bevæger sig væk fra den formalede filterkaffe og over mod de såkaldte single serves, hvor man laver én kop kaffe i stedet for en hel kande. Også smagsoplevelsen fylder mere:
"Kaffe er ikke længere bare kaffe, som skal få os op og i gang om morgenen. Kunderne efterspørger i stigende grad forskellige typer kaffe fra forskellige lande og med forskellig syrlighed, smagsnoter, fylde, ristning osv. Det er den bredde, de nye Cirkel produkter skal spænde over," siger Marianne Giovanni Lundgreen.
Sammen med de 22 Cirkel Kaffe produkter introducerer Coop også tre nye maskiner - en kaffemaskine produceret af Moccamaster og to kapselmaskiner med og uden mælkeskummer, der passer til Cirkel kapsler og er kompatible med Nespresso kapsler. Derudover stempelkande, To Go kopper og termokande fra Bodum samt stentøjskrus, kaffeglas, opbevaringsdåser og serveringsbakke designet af Pernille Vea. Alle elementer i serien bærer Cirkelpigen.
De nye Cirkel kaffer lander i butikkerne i disse dage og vil blive markedsført i de kommende uger.
Fakta om de nye Cirkel Kaffe produkter
22 forskellige produkter fordelt på tre kvalitetsniveauer: Basic, midrange og premium
Den formalede kaffe findes stadig i serien, men nu kommer Cirkel Kaffe også i kapsler og hele bønner
Fakta om de danske kaffevaner:
På en gennemsnitlig dag drikker tre ud af fem kaffe.
40% af de morgenkaffedrikkende danskere sværger til filterkaffe, men salget af kapsler er steget markant de senere år. 17% tyr til instant.
Morgenkaffe er mest udbredt i region Sjælland, mens vestjyderne drikker markant mere aftenkaffe end den gennemsnitlige dansker (kilde: Coops Mad-O-meter)
Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.
Du vil modtage en email med et link du skal klikke på, for at verificere din mailadresse. Når du har gjort det, vil du begynde at modtage nyhedsbrevet.
Som nyhedsbrevsmodtager sender vi dig nyhedsbreve indeholdende breaking news, dagens vigtigste nyheder samt redaktionelle kampagner. Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, accepterer du samtidig, at nyhedsbrevet kan indeholde kommercielt indhold i form af tilbud, læserundersøgelser, konkurrencer og events fra Avisen.dk samt markedsføring af produkter og ydelser fra 3. part.
..og din tilmelding blev ikke registeret.
Klik eventuelt her, og prøv igen, eller kontakt os på avisen@avisen.dk. Så hjælper vi dig med at blive tilmeldt.