Carlsbergs drikkevarer har været særdeles populære i Asien i selskabets tredje kvartal, hvor der har været betydelig fremgang at spore.
Bryggeriet omsatte på det asiatiske marked for 25 procent mere sammenlignet med samme periode sidste år, fremgår det af selskabets regnskab. Det er blevet offentliggjort onsdag eftermiddag.
De solide salgstal får da også Carlsberg til at løfte sine forventninger til hele året.
Bryggeriet omsatte i alt for mere end 20 milliarder kroner på tværs af samtlige markeder, hvor det asiatiske er det næststørste.
Det er en stigning på 2,5 milliarder kroner sammenlignet med samme kvartal sidste år, og det er noget, der luner hos topchefen Cees ’t Hart.
I en kommentar til regnskabet siger direktøren, at man både er tilfreds med vækst i Asien og på mange af de europæiske markeder.
- Når vi ser fremad, er forretningsmiljøet fortsat udfordrende med en usikker makroøkonomisk situation, meget høj inflation og svækkelse af forbrugernes købelyst, siger han.
- Vi vil løse disse udfordringer og behovet for prisstigninger ved at udnytte vores stærke kommercielle programmer.
Nu venter man en organisk vækst på mellem 10 og 12 procent. Før ventede man en "høj encifret vækst".
Det danske bryggeri ejer ølbrands som Grimbergen og 1664 Blanc. Begge produkter har oplevet højere popularitet blandt forbrugerne. Det samme gælder for Tuborg.
Carlsberg er i øjeblikket i gang med at sløjfe sin forretning i Rusland som konsekvens af krigen i Ukraine.
Ikke desto mindre oplevede bryggeriet noget højere omsætning på det russiske marked. Faktisk steg omsætningen i Rusland med hele 27 procent i perioden.
- Den betydelige og komplicerede opgave med at klargøre salget af de russiske forretninger fortsætter, lyder det fra selskabet i regnskabet.
/ritzau/
Du vil modtage en email med et link du skal klikke på, for at verificere din mailadresse. Når du har gjort det, vil du begynde at modtage nyhedsbrevet.
Som nyhedsbrevsmodtager sender vi dig nyhedsbreve indeholdende breaking news, dagens vigtigste nyheder samt redaktionelle kampagner. Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, accepterer du samtidig, at nyhedsbrevet kan indeholde kommercielt indhold i form af tilbud, læserundersøgelser, konkurrencer og events fra Avisen.dk samt markedsføring af produkter og ydelser fra 3. part.
..og din tilmelding blev ikke registeret.
Klik eventuelt her, og prøv igen, eller kontakt os på avisen@avisen.dk. Så hjælper vi dig med at blive tilmeldt.