34.000 kunder med tilgodehavender hos flyselskabet Norwegian får ikke deres penge igen.
Det fremgår af den redningsplan, som Norwegian torsdag har lagt frem.
Selv om der er tale om mange tusinde kunder, er det samlet set et lille mindretal af de kunder, som har haft penge til gode fra aflyste rejser.
Norwegian oplyser, at 98 procent af de kunder, der havde booket billetter direkte hos flyselskabet, har fået deres penge frem til datoen 18. november.
Den dag blev Norwegian underlagt konkursbeskyttelse i Irland, som er en proces, hvor selskabet sammen med sine kreditorer skal forsøge at finde en løsning, så flyselskabet kan blive reddet.
I den proces er det ikke lovligt for Norwegian at udbetale refusioner til kunderne, og det er ikke lykkedes selskabet at finde en løsning for de kunder, som stadig manglede at få penge retur.
- Vi ville gerne have sikret fuld refusion til de udestående refusioner gennem rekonstruktionen, og vi er kede af, at det ikke er muligt, siger administrerende direktør Jacob Schram i en pressemeddelelse.
/ritzau/
Du vil modtage en email med et link du skal klikke på, for at verificere din mailadresse. Når du har gjort det, vil du begynde at modtage nyhedsbrevet.
Som nyhedsbrevsmodtager sender vi dig nyhedsbreve indeholdende breaking news, dagens vigtigste nyheder samt redaktionelle kampagner. Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, accepterer du samtidig, at nyhedsbrevet kan indeholde kommercielt indhold i form af tilbud, læserundersøgelser, konkurrencer og events fra Avisen.dk samt markedsføring af produkter og ydelser fra 3. part.
..og din tilmelding blev ikke registeret.
Klik eventuelt her, og prøv igen, eller kontakt os på avisen@avisen.dk. Så hjælper vi dig med at blive tilmeldt.