Salling Group vil gøre det nemmere for kunderne at handle europæiske varer.
Det skriver dagligvarekoncernens administrerende direktør, Anders Hagh, på LinkedIn.
- Vi har den seneste tid fået en række henvendelser fra kunder, som ønsker at handle dagligvarer fra europæiske mærker.
- For at imødekomme det vil vi i løbet af marts introducere en ny markering på vores elektroniske prisskilte i Bilka, Føtex og Netto, hvor en lille stjerne vil vise, hvis mærket er ejet af en europæisk virksomhed.
Det er den lille sorte stjerne man skal kigge efter. (Foto: LinkedIn)
Flere medier har de seneste dage skrevet historier om danskere, der ønsker at boykotte eksempelvis amerikanske varer.
Det er blandt andet sket med udgangspunkt i en gruppe på Facebook ved navn "Boykot varer fra USA". Gruppen nærmer sig 30.000 medlemmer.
Gruppen er sat i verden for at bakke op om et boykot af amerikanske varer som følge af USA's præsident, Donald Trumps, ønske om en handelskrig med Europa.
TV 2 beskrev for fire dage siden, at en butiksejer på Amager i København kunne mærke en modstand over for amerikanske varer blandt kunderne.
Mette Heerulff Christiansen, der ejer delikatessebutikken Broders, fortalte mediet, at hun derfor har overvejet at begrænse antallet af amerikanske varer i butikken.
Ifølge Salling Groups topchef vil Bilka, Føtex og Netto fortsat have varer på hylderne, som kommer fra ikke-europæiske lande.
- Det vil altid være op til kunderne at vælge, skriver Anders Hagh videre i opslaget.
- Det nye mærkat er alene en ekstra service til de kunder, der ønsker at købe varer med europæiske mærker. Der er mange måder at lave listen på. Vi sætter en stjerne, når den ultimative ejer af varemærket er europæisk.
/ritzau/