En ny reklamevideo, som trafikselskabet Midttrafik står bag, er blevet et hit på YouTube.
Reklamen, der forvandler buschaufføren til en tilbagelænet, cool fyr og gør bussæderne bløde og sexede, har haft over en halv million visninger siden offentliggørelsen 30. august.
Den har også vakt interesse i udlandet, hvor sites som "Business Insider" og "Huffington Post" er særdeles positive. Sidstnævnte beskriver videoen som "den fedeste busreklame".
Videoen er en del af en kampagne, der skal gøre bussen attraktiv for de 18-34-årige, der - ifølge en undersøgelse - synes, buskørsel er kikset og for folk uden penge.
Kampagnen kører også på Facebook.
Se videoen her:
http://www.youtube.com/watch?v=N_Si6Jg8-ds
Det er ikke første gang en dansk busreklame er et hit på TouTube. I 2010 blev busreklamen "Mukhtars fødselsdag" set mere end 2,5 millioner gange på YouTube.
I reklamefilmen får buschaufføren Adow Mohamed fik sig en gedigen overraskelse, da han på sin fødselsdag blev ønsket tillykke af en flok syngende og jublende mennesker.
Mukhtars Fødselsdag var en del af Arrivas kampagne "Bedre Bustur", og vandt politiken.dks afstemning om at blive Årets YouTube-video.
/ritzau/