131.000 husstande har udsigt til at få en hilsen fra DR Licens fra mandag og i de kommende to uger.
Her bliver de spurgt, om det kan passe, at de ikke betaler medielicens, og samtidig får de mulighed for at tilmelde sig.
De 25-34-årige, der ikke betaler licens, skal imidlertid ikke kigge i postkassen efter breve fra DR Licens. Mange af dem vil også få en opringning fra telemarketingfolkene hos DR Licens.
- Helt generelt får vi mere respons på de licensbreve, vi sender ud til de yngste, som lige er flyttet hjemmefra, og fra de ældre. Så derfor prøver vi noget nyt denne gang ved at ringe til dem i stedet for, forklarer kampagneleder Lotte Boas fra DR Licens.
DR Licens sender breve ud til alle, der ikke betaler licens, to gange om året, og det er efterhånden blevet en fast tradition, at den ene af gangene er lige efter studiestart.
I forlængelse af brevene fortsætter DR også licenskampagnen i radioen og på tv, hvor sloganet er, at "Licens er noget, vi giver til hinanden".
- Vores hidtidige erfaringer med kampagnen er gode, og vi har modtaget færre klager over den end over tidligere kampagner. Vi taler til folks fællesskabsfølelse i stedet for at pege fingre af dem, siger Lotte Boas.
Medielicensen er lige nu på 1176 kroner hvert halve år - eller 196 kroner plus et gebyr på 4,33 kroner, hvis man gerne vil betale en gang om måneden.
- Det sidste har været muligt siden sommeren 2009, og specielt mange unge har valgt at tage imod den mulighed, så de kan sprede regningen lidt ud over året. Lige nu er der 70.000, der betaler licens månedligt, siger Lotte Boas.