Bordtennisspilleren Michael Mazes kvartfinale ved OL i London lignede rigtig god reklame for EM i Herning, der bliver afviklet i næste måned.
Mazes succes har dog ikke givet økonomisk afkast for EM, der har store problemer med at tiltrække sponsorer til turneringen.
Ikke en eneste bandereklame er solgt til EM, skriver Jyllands-Posten.
- Hvis ikke man kan sælge Maze, hvad kan man så sælge, siger eventmanager Jacob Staun til avisen.
- Vi havde håbet at sælge for 300.000 kroner, og det er endda ikke sat særligt højt, men det har været utroligt tungt. Vi sidder tilbage med både undren og frustration, siger han.
EM bliver ellers vist på Danmarks Radio, men eftersom den aftale først er blevet lukket for nylig, har den ikke kunnet bruges i processen med at hente sponsorer.
Direktør i Dansk Bordtennis Union, Dorte Kronsell, ærgrer sig også.
- Vi søgte værtskabet for EM for at få udbredt vores sport, men også for at styrke vores økonomi, siger hun.
- Vi bliver presset af Team Danmark til selv at levere flere midler til elitearbejdet, og tipsmidlerne er heller ikke steget længe, så derfor er det godt med penge på kistebunden, og det skulle EM have givet os, siger Dorte Kronsell.
/ritzau/