Dronning Margrethe er tilbage i storform, og denne gang var det Tivoli, der fik fornøjelsen.
Blot tre uger efter, at den tidligere regent blev udskrevet fra Rigshospitalet, tog hun søndag på en privat tur i den gamle have midt i København. Her blev det tydeligt for alle, at helbredet igen peger i den rigtige retning, skriver Her & Nu.
Dronningen så Fyrtøjet og nød en frokost på smørrebrødsrestauranten Fru Nimb. Gæsterne bemærkede også, at dronningen brugte stok og ikke den rollator, som danskerne ellers har set hende med den seneste tid i kølvandet på dronningens indlæggelser.
Den 11. juni dukkede dronningen op ved uddelingen af “Prins Henrik prisen” på Fredensborg Slot med rollator. Dengang roste Ældre Sagen Dronningen for at være med til at nedbryde tabuer omkring hjælpemidler.
– Dronning Margrete tager nogle vigtige skridt, både helt konkret og på et symbolsk plan, når hun går ud og møder verden med sin rollator, udtalte han til SE og HØR.
Margrethe er på benene igen, og hun ser ud til at have genfundet appetitten på både livet, kulturen og det gode frokostbord.