Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.
I forbindelse med relanceringen af Danmarks næststørste discountkæde Fakta, flyttede den nye kædedirektør Niels Karstensen i efteråret sit kontor ud i 3 Fakta-butikker for at høre, hvad kunderne syntes.
To svar gik igen.
De savnede nogle flere varer, og de syntes butikkerne var for rodede.
Det er baggrunden for, at Fakta nu udvider sit sortiment med 500 helt nye varer. Det drejer sig bl.a. om flere laktose frie produkter, mere fairtrade, større udvalg af specialiteter og flere økologiske varer.
Samtidig er antallet af de såkaldte Bazar-varer - engangpartier af varer - reduceret.
"Efter at have lyttet til vores kunder har vi gjort de to ting, der var vigtigst: Større udvalg og pænere butikker. Men det er kun den første fase i en relancering, der skal gøre Fakta til danskernes foretrukne kæde," siger Niels Karstensen.
Inspireret af de mange konstruktive forslag fra kunderne i efteråret, indleder kæden i denne uge en kæmpe undersøgelse, hvor 200.000 kunder i Fakta pr. mail bliver spurgt om, hvad de synes om butikkerne og om, hvad de savner.
"De svar vi får, vil vi anvende, så man allerede fra efteråret kan se næste bølge af nyheder i Fakta. Det handler om at gøre det nemt og billigt for vores kunder at købe kvalitetsmad hele ugen," siger Niels Karstensen.
Fakta består nu af 439 butikker med en samlet omsætning på 12,5 milliarder kr.
Yderligere information: Kædedirektør Niels Karstensen, 5159 4901
Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.