Sydkoreanske SK On er så presset af underskud og gæld, at selskabet er ved at gå konkurs.
Det skriver Financial Times.
SK On leverer batteripakker til elbiler fra Hyundai, Kia, Ford, Ferrari og Polestar.
Det er anden gang på kort tid, at en stor leverandør i bilbranchen kaster håndklædet i ringen.
Sidst i juni indgav den svenske underleverandør International Automotive Components Group Sweden AB Sweden (IAC) en konkursbegæring.
Ifølge Financial Times erkender SK On, at selskabet efter ti kvartaler i træk med underskud er tæt på et kollaps.
Gælden er femdoblet til astronomiske 72 milliarder kroner.
- Vi har ryggen mod muren, vi bør alle tage os sammen, lyder det fra den administrerende direktør Lee Seok-hee.
Financial Times skriver, at det er en ophedet og igangværende priskrig i Kina, som har sendt SK On i vanskeligheder. Internt i Kina slås batteriproducenter som BYD og CATL indædt om markedsandelene. Og det på trods af, at BYD og CATL tilsammen har sidder på en markedsandel på over 50 procent.
Samtidig bremser bilfabrikkerne produktionen, og købernes iver efter elbiler er kølnet.