Jensens Bøfhus' direktør, Dorte Gleie, siger i et interview med Fyens Stiftstidende, at restaurantkæden "måske" i perioder har "glemt at fokusere på kvaliteten", og tilføjer: "Vi siger ikke undskyld" i den igangværende reklamekampagne.
Hun vil hellere kalde den kriseramte restaurantkædes reklamekampagne for en charmeoffensiv eller en erklæring om, at Jensens Bøfhus har arbejdet med kvaliteten.
I reklamekampagnen lover bøfkæden "god bøf eller gratis". Og det gør den fordi den vil forsøge, at lægge en lang nedtur bag sig.
- Vi vil gerne vinde dem tilbage, som tidligere har kritiseret os og valgt os fra, siger Dorte Gleie.
Nedturen begyndte, da Jensen Bøfhus i 2014 vandt en navnestrid over Jensens Fiskerestaurant i Sæby. Men med sejren tabte kæden kunderne og har siden været i strid modvind på de sociale medier, mens farven tallene på regnskabets bundlinje er forvandlet til blodrød.
Således toppede den økonmiske nedtur i 2017 med et underskud på 163 millioner kroner før skat.
Kampagne virker
Og kampagnen virker. Der er flere kunder, som i utilfredshed sender bøffen tilbage, fortæller Dorte Gleie. Før kampagnen var det under under tre procent, som reagerede, hvis bøffen ikke var god nok. Det tal er cirka fordoblet til fem procent.
- Det er en lille smule flere, der benytter sig af tilbuddet, men vi gør også alt for, at alle, der kommer i restauranten, kender til tilbuddet, siger Dorte Gleie til Fyens Stiftstidende.
Artiklen fortsætter under billedet ...
Grundlægger fortryder sag
Grundlæggeren af Jensens Bøfhus, Palle Skov Jensen, sagde i et interview for et par år siden, at han fortryder, at han i 2014 trak Jensens Fiskehus i retten og dermed fremkaldte folkets raseri på Facebook.
- Der var jeg ude af trit med mange af vores gæster, og vi kunne have kommunikeret bedre. Det har vi lært af, sagde Palle Skov Jensen blandt andet i DR-radioprogrammet P1 Business.