Hvis du troede, at homeshopping og homeparties døde med 80erne - så tro om. En bølge af homeshopping kan nemlig være over os igen. Et aarhusiansk skofirma er netop begyndt at sælge sko til homeparties til fordel for kunderne.
- Jeg synes, det er hyggeligt at mødes om. Det er lidt mere stille og roligt, og man kan have sine børn med, uden det bliver alt for stresset med op og ned af klapvognen og ind og ud af butikker, siger Maja Larsen fra Tranbjerg til P4 Østjylland.
Hun er ude for at købe nye sko til datteren - bare ikke i en butik, men i et privat hjem i Aarhus.
Og Maja Larsen er ikke ene om at se fordelene ved at klare sine indkøb af børnesko til et homeparty, siger forbrugerekspert Eva Steensig fra firmaet LHBS.
- Det er et koncept, som nemt kan udbrede sig, for det hele foregår på forbrugernes præmisser, så vi kan købe ind, når vi vil, har lyst og tid. Vi kan have børnene med, og samtidig gøre det til en social begivenhed, som venner samles om. Jeg tror, vi får en helt ny bølge af homeshopping i Danmark, siger hun.
Tøjfirmaer som POMPdeLUX og Appeal satser allerede stærkt på homeshopping, men nu er også det aarhusianske skofirma ByKier gået ind i kundejagten i dagligstuen.
- Behovet er her, fordi der er mange, især mødre, der synes, det kan være et stramt program at komme i butikkerne kl. 16-17 om eftermiddagen med børnene, og derfor tror jeg sagtes, det her kan lade sig gøre, siger konsulentansvarlig hos BiKier, Line Plougman, til P4 Østjylland.
Newspaq