Bedømt ud fra tv-seere håber Viasat, der har rettighederne til Champions League, at FC København vinder Superligaen og dermed ryger direkte i Champions League-gruppespillet fremfor FC Nordsjælland.
- FC Nordsjælland er ikke et hold, der appellerer til hele fodbold-Danmark.
- Hvis de vinder mesterskabet og skal i Champions League, tror jeg, vores seertal kun bliver det halve af det, vi har haft til FC Københavns kampe, siger Viasats sportschef, Peter Nørrelund, til Ekstra Bladet.
Sportschefen mener også, at det er de forkerte klubber, som i øjeblikket udfordrer FCK i mesterskabskampen. Klubber som FCN og AC Horsens har ikke samme fanbase som Brøndby og OB, konstaterer Peter Nørrelund.
Allan K. Pedersen, klubejer i FCN, forstår ikke Viasats holdning.
- Interessen for at se os i Champions League vil naturligvis være på et lavere niveau end FCK. Men jeg tror nu ikke, at seertallene vil blive så dårlige. Det er tv-stationernes opgave at gøre en ekstra indsats for at sælge produktet.
- Vi skal levere vores del af aftalen i form at underholdende og seværdigt fodbold. Vi lægger nyt kunstgræs på for at gøre det til en bedre oplevelse for både tilskuere og seere. Så er det i høj grad op til tv at tænke nyt og udvikle sig i stedet for at klynke, mener han.
Onsdagens superligabrag mellem FCN og FCK havde 204.000 seere, mens 43.000 så med på tv, da FCN i lørdags vandt over Lyngby.
FCK fører Superligaen et point foran FCN med tre spillerunder tilbage. Mens nummer et ryger direkte i Champions League-gruppespillet, så skal nummer to ud i kvalifikationen.