Nu rykker Youtube igen i den fortsatte kamp om, at fange en større bid af markedet blandt de mange streamingtjeneste.
Denne gang har streaminggiganten barslet med en model, som gør op med abonnementstanken.
Ifølge den britiske nyhedskanal Sky News vil indholdet være ganske gratis for brugerne.
Reklameblokke vil være betalingen, og det ligner dermed den model som den Paramount-ejede streamingtjeneste Pluto TV vil hente markedsandele med.
Pluto TV er nemlig gratis at bruge efter modellen FAST, som står for Free Ad-supported Streaming Television. Med andre ord, så finansieres Pluto TV af reklamer. Og det vil Youtubes nye tiltag således også.
Youtube har ifølge Sky News annonceret, at deres amerikanske brugere nu kan streame tv-serier og film, som almindeligvis er gemt bag en betalingsmur.
Der er dog tale om titler af ældre dato såsom "Blondinens hævn" fra 2001 og "10 Things I Hate About You" fra 1999, som er frit tilgængelige - kravet er, at brugeren står igennem et par reklamepauser.
Hvor mange reklamer seerne skal igennem for at betale for indholdet, er endnu ikke oplyst.
Når det kommer til filmudbuddet, så ligner Youtubes tiltag også her Pluto TV, som vil indholde titler fra Paramounts bagkatalog der tæller blandt andet "South Park", "Catfish: The TV Show" og "Dora the Explorer".
Pluto TV tilbyder desuden et udvalg af tematiske filmkanaler; herunder action, komedier og thrillere.
Det er uvist, hvornår - og i det hele taget om - Youtubes gratistiltag kommer uden for USA.
Det er for den sultne seer dog en realitet, at Pluto TV lanceres i Norden den 18. maj og vil kunne ses via Apple TV, Android TV, Amazon Fire TV, Chromecast, Samsung, LG, Apple iOS, Android og web.