Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.
Valget af Interdan-koncernen til at varetage ansvaret for Opel på det danske marked er en anerkendelse af koncernens resultater. Det er samtidig et udtryk for, at man hos Groupe PSA anser Interdan for at besidde netop de kompetencer, der skal til for at gennemføre den nye strategi og øge væksten for alle PSAs mærker.
Adm. direktør for Interdan Bil, Kenneth Hansen, uddyber:
"Vi glæder os meget til at byde Opel velkommen i Interdan-familien. Vi har næsten 100 års erfaring i bilbranchen, hvor vi har haft succes med at løfte markedspositionen og salget af forskellige bilmærker. Dette har været funderet i en dyb forståelse af det danske marked samt en stærk vilje til at forny vejen til resultater og konstant være på forkant. Derfor tror vi på, at vi kan fortsætte den succes, Opel har haft og stadig har på det danske marked. Vores mål er at tage det et skridt videre, bl.a. ved at udnytte skalafordelene, være omkostningseffektive og ikke mindst sikre en høj grad af branddifferentiering mellem de fire PSA-mærker. Opel-mærket er i en rivende udvikling, og vi ser frem til at være med på og ikke mindst bidrage til denne spændende rejse".
Formelt sker overdragelsen af importørkontrakten som et køb af Opel Danmark A/S. Opel vil blive en selvstændig brandorganisation indenfor Interdan-koncernen med eget forhandlernetværk og vil være adskilt fra koncernens andre bilmærker, der tæller Peugeot, Citroën, DS og Mitsubishi. Alle medarbejdere fra Opel Danmark vil på sigt blive samlet i koncernens domicil på Hovedvejen i Glostrup.
Der afventes Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens godkendelse af opkøbet, og først herefter vil den endelig overdragelse finde sted.
Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.