Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.
En film for Fakta Tyskland er det reklamespot, der har klaret sig bedst på YouTube DK i årets første kvartal.
På den seneste opgørelse over de mest populære danske reklamespots på YouTube, "YouTube Ads Leaderboard* 1. kvartal 2018," er Fakta Tyskland-filmen "Signe og Farfar" nummer 1.
Filmen
https://www.youtube.com/watch?v=y8Ko68CIV2w adskiller sig fra mange andre populære reklamefilm ved at være produceret meget enkelt og meget billigt.
I hovedrollen er skuespilleren Dick Kaysø som "Grænsehandleren," der glæder sig over, hvor nemt det er at handle i Fakta Tyskland.
"Vi har skabt filmen, lige som vi driver Fakta: Enkelt og billigt," siger Per Boesen, salgsdirektør i Fakta Tyskland.
Filmen er produceret uden assistance fra hverken et stort mediebureau eller et stort kreativt reklamebureau. Den eneste samarbejdspartner har været et en-mands firma, Stefan Kragh Film, som arbejder ud fra en "keep it simple"-tankegang.
Stefan Kragh fortæller, at han sammen med Dick Kaysø og Per Boesen selv skrev manuskript til filmen.
Per Boesen glæder sig til at fortsætte samarbejdet: "Vi er i den grad stolte af resultatet, og vi har besluttet at arbejde videre i samme univers sammen med Dick Kaysø," siger han.
Den næste Fakta film har premiere på YouTube 7. maj.
Fakta Tyskland, der er ejet af Fakta og Coop i Danmark, driver 3 grænsehandelsbutikker i Harrislee, Süderlügum og Aventoft.
Yderligere information: Salgsdirektør Per Boesen, +49 151 44 56 57 77
*YouTube Ads Leaderboard er en liste over de mest populære reklamespots på YouTube i Danmark. For at et spot kan optræde på listen, skal en vis andel af visninger stamme fra ikke betalte kilder, eksempelvis ved at spottet deles organisk via de sociale medier.
Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.