Finanskrisen har ikke sluppet sit tag i forbrugerne - og det kan kan mærkes hos radio- og tv-producenten Bang & Olufsen i Struer.
Selskabet, der sælger luksusvarer til forbrugerne, mangler kunder i butikken - og derfor går man nu ud og nedjusterer forventningerne til regnskabsåret 2012/13's omsætning fra 3008 millioner kroner til 2800-2900 millioner kroner.
Det oplyser selskabet fredag morgen i en foreløbig regnskabsmeddelelse for regnskabsårets tredje kvartal. Det "rigtige" offentliggøres først 5. april.
I august 2011 kom Bang & Olufsen med en ny strategi: Leaner, Faster, Stronger. Og det har betydet en større omstillingsproces i selskabet. Seneste tiltag var beslutningen i januar om at lukke op til 125 butikker i løbet af de kommende 12-18 måneder.
Og allerede i regnskabsårets tredje kvartal er flere end 80 forhandlere blevet opsagt.
- Negative kortsigtede effekter af den igangværende omstillingsproces, herunder de ovennævnte butikslukninger, kombineret med vedvarende makroøkonomisk usikkerhed, særligt i Europa, har resulteret i et tab af momentum i løbet af kvartalet, skriver B&O.
I tredje kvartal er omsætningen faldet til 655 millioner kroner fra 766 millioner kroner i samme kvartal sidste år.
/ritzau/