Mange tilskuere ved de olympiske lege i London vil formentlig tro, at den amerikanske 800 meterløber Nick Symmonds har viklet en bandage omkring sin skulder, fordi han er skadet.
Sådan forholder det sig imidlertid ikke. Som så mange andre atleter har Symmonds en tatovering. Problemet er blot, at løberens skulder hverken er prydet med en tegning af et anker eller de olympiske ringe.
Derimod har løberen fået tatoveret Twitter-adressen på reklamebureauet Hanson Dodge Creative og er ifølge Symmonds et vidnesbyrd om hans utilfredshed med de olympiske leges stramme regler mod udøvernes sponsoraftaler.
Atleter må hverken vise logoer, mærker eller andre former for reklamer ved legene, og det fik i januar den amerikanske løber til at sætte pladsen på sin skulder til salg på internetsiden eBay. Det skaffede Symmonds 11.000 dollar.
- Mit primære mål - ud over at vinde en medalje - er at skabe fokus på, hvor mange hårdtarbejdende atleter, der er derude, siger Symmonds til New York Times.
- Det største problem er, at organisationer vil kontrollere områder, jeg føler, jeg selv burde kontrollere, siger 28-årige Symmonds, der ved OL i Beijing nåede semifinalen.
Under OL i London vil han under konkurrencerne have sin tatovering tildækket, mens den resten af tiden vil være blottet. Og når legene slutter 12. august, planlægger han at få den fjernet.
Mange andre atleter ved OL har også haft spekulationer angående deres kropsudsmykning frem mod den gigantiske sportsbegivenhed.
Den tyske gymnast Marcel Nguyen frygtede, at han ville få problemer med den internationale olympiske komité (IOC) for tatoveringen "Smerte er midlertidig, stolthed er evig" på sit bryst. Derfor lod han dele af tatoveringen blive tegnet over.
Efterfølgende viste det sig, at tatoveringen ikke var noget problem. Ud over reklamer er kun religiøse og politiske slogans forbudt.
/ritzau/dpa