Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.
"Kvickly. Vi tager ansvar."
Sådan lyder pay-off i tre nye film med fokus på Kvicklys engagement i ansvarlig fødevareproduktion. Filmene har premiere i denne uge og følger efter en række konkrete ansvarlige initiativer, som forbrugerne allerede har stiftet bekendtskab med i de 80 varehuse
· Stop for salg af buræg
· Lavere priser på økologiske varer
· Introduktion af skæve gulerødder
· Forstærket indsats mod madspild
Budskabet er enkelt: Når det gælder fødevaresundhed, økologi og dyrevelfærd er vi alle interessenter.
"Filmene markerer, at vi i Kvickly står sammen med kunderne om at styrke vores fælles værdier. Vi skal jo alle sammen have omtanke for dyrevelfærden, og det er op til os alle hver især at vælge fornuftigt, når vi køber ind. Men som en af landets største dagligvarekæder har vi et særligt ansvar. Vi kan gøre valget enklere for forbrugeren. Vi kan lægge kræfterne i og præge markedet i retning af større fødevareansvarlighed. Vi er allerede i fuld gang. Og det er blandt andet den historie, vi gerne vil dele," siger kædedirektør Jesper Faurholdt, Kvickly.
Bureauet Republica står bag filmene, der i bogstavelig forstand bringer bølgende korn og græssende køer helt ind på butiksgulvet. Ideen er opstået ud af kernestoffet i Kvicklys værdier. Det handler om omtanke, ansvarlighed og klar besked-uden løftet pegefinger.
Yderligere information: Kædedirektør Jesper Faurholdt, 5159 2804
FAKTABOKS
Blandt Kvicklys initiativer med fokus på ansvarlighed i 2013:
· Skæve Gulerødder: Inspireret af en forbrugeridé til mindskelse af madspild ved frasortering af uens gulerødder i produktionen. Kvickly har siden lanceringen i september 2013 solgt 9000 poser med skæve gulerødder
· Nul Putte: Den 18. august ophørte salg af buræg i samtlige af Kvicklys butikker
· Mindre Madspild: Kampagnen har pr. september 2013 ført til en reduktion af madspild på 6 procent sammenlignet med 2012. Coops samlede mål for reduktion af madspild i 2013 er på 10 procent
· Kvicklys tre reklamefilm med fokus på ansvarlighed har premiere i uge 40.
· Filmene er skabt i samarbejde med reklamebureauet Republica
· "Kvickly-vi tager ansvar" er navnet på dagligvarekædens nye kommunikationsplatform
Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.