I tråd med forventningerne kunne Facebook torsdag præsentere et årsregnskab, der afslører et tab på bundlinjen, men ellers viser fremgang i reklameindtægter og antal af brugere.
Tabet på 157 millioner dollar (953 millioner kroner) skyldes primært, at Facebook har skullet betale medarbejdere med aktier i forbindelse med selskabets børsintroduktion i maj.
Til sammenligning lød overskuddet i samme periode sidste år på 240 millioner dollar.
Men foruden den dyre børsintroduktion har Facebook fokuseret på investeringer, der skal skaffe selskabet flere brugere.
Og den indsats er lykkedes.
Antallet af månedlige brugere steg til 955 millioner i slutningen af juni. I marts var der endnu tale om 901 millioner brugere, og i slutningen af december sidste år var antallet 845 millioner brugere.
Dermed er de skeptiske røster, der tvivlede på, at Facebook fortsat kunne tiltrække nye brugere, gjort til skamme.
Analytikere hæfter sig dog ved, at antallet af daglige brugere kun er steget til 552 millioner brugere.
Kvartalsregnskabet viser en omsætning på 1,18 milliarder dollar, hvilket er en stigning på 32 procent.
Også reklameindtægterne er steget. De er øget med 28 procent i forhold til sidste år til i alt 992 millioner dollar.
De, der har sat penge i Facebook, har da også især været interesserede i at høre om, hvordan selskabet har tænkt sig at indfri sine egne ambitioner om at øge indtjeningen markant i fremtiden.
På forhånd var aktieanalytikere spændte på, om det var lykkedes Facebook at indfri sine egne ambitioner om at øge indtjeningen markant.
Og selv om koncernen ifølge kvartalsregnskabet efter børsintroduktionen har 10,2 milliarder dollar i egenkapital, bliver regnskabet ikke modtaget med begejstring på børsen i New York.
Aktien, som ved introduktionen i maj endnu kostede 38 dollar, er faldet til omkring 24 dollar, hvilket er en ny negativ rekord.
/ritzau/dpa